6.La crida de Mas Cantat

En plena tempesta, la Mariona i el seu ramat troben aixopluc en un poble abandonat que els demana ajuda tot cantant. La pastora hi torna acompanyada de tota una colla per fer-hi una cantada i s’hi queden a viure.

Un conte que ens parla de la importància del món rural com a model sostenible i del seu despoblament.

Els diàlegs del conte estan escrits en glosa, per ser cantats amb la melodia de Corrandes de Beget (tot i que també podeu provar de cantar-les com a Nyacres o com a Garrotins). A la web d'Eduglosa hi trobareu una pila de recursos per treballar la cançó improvisada a l'aula: www.eduglosa.cat 

Un conte que ens convida a treballar l'ODS11 de Ciutats i comunitats sostenibles i també, els altres ODS.
El podeu escoltar aquí:



PROPOSTA 1: averigueu com n'és de sostenible el vostre poble o ciutat.

1. Investigueu quins aspectes tenen a veure amb la sostenibilitat de pobles i ciutats: l'ús d'energies renovables, consum de proximitat, mobilitat i transports públics, etc...
2. Feu un llistat de serveis i d'infraestructures que fan de la vostra, una població sostenible i un altre llistat dels aspectes que caldria millorar.
3. Elaboreu una carta amb les vostres conclusions i propostes a l'Ajuntament.

Trobareu més informació i propostes a la pàgina web de Gencat i en aquest vídeo: 




PROPOSTA 2: busqueu les diferències que hi ha entre la vida en un poble i la vida a la ciutat, a nivell dels diferents ODS de l'agenda 2030: les desigualtats, l'accés a una feina digna, a la salut i a l'educació, la pobresa, la contaminació, consum responsable... algunes d'elles són, en part, la causa de la despoblació del món rural.


En aquesta pàgina web hi trobareu informació sobre l'abandonament dels pobles i la seva història, hi ha un buscador que us permetrà buscar els pobles abandonats o mig abandonats que us queden més a prop i conèixer la seva història: www.poblesabandonats.cat

Competències emocionals que es treballen en el conte:

Autonomia emocional: en aquest conte s’hi veuen reflectides diferents competències presents en l’autonomia emocional, com són l'automotivació o la responsabilitat.

Competència Social: imprescindible per a la vida en comunitat i pel treball en equip, hi trobem microcompetències com la comunicació expressiva i receptiva, el comportament prosocial i de cooperació o el respecte per a la resta.

 

Habilitats per a la vida i el benestar: també ens permet treballar competències com el saber fixar objectius adaptatius, la presa de decisions i, especialment, tot allò què té a veure amb una  ciutadania activa, participativa, crítica, responsable i compromesa.


Podeu descarregar aquest conte i els altres del concurs de la seva web a la Fundació Antigues Caixes Catalenes.

Moltes gràcies! 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada