Recursos per treballar a l'aula a partir de 5 contes d'Educació Emocional i sostenibilitat, escrits per Júlia Prunés, per la 45a Edició del Concurs BBVA de Dibuix Escolar, organitzat per Fundació d'Antigues Caixes Catalanes.
Com cada any, les papallones Monarca arriben a Mèxic després d’un llarg viatge migratori. Allà les esperen la Nanabi i la seva neta Chala, que fa amistat amb una papallona molt especial.
Un conte per treballar l’ODS15: Protegir, restaurar i promoure l'ús sostenible dels ecosistemes terrestres; gestionar els boscos de manera sostenible; combatre la desertificació, aturar i revertir la degradació del sòl, i aturar la pèrdua de la diversitat.
PROPOSTES:
1. El cicle vital de les papallones Monarca és prou interessant per investigar una mica, encara que només sigui com a introducció per poder entendre el perquè del seu viatge migratori. Un cop les conegueu una mica millor podeu anar una mica més enllà i buscar resposta a les següents preguntes:
- Com els afecta el canvi climàtic a les papallones Monarca?
- De quina manera les perjudiquem, els humans?
- Dibuixeu en un mapa mundi els diferents recorreguts que fan, tant d'anada com de tornada.
- Què passaria si un any, les papallones Monarca, no poguessin fer el seu viatge?
- Què fan alguns països per ajudar-les?
2. També podeu fer un mural amb dibuixos o fotografies de les diferents papallones que tenim en el nostre país i podeu investigar com són les erugues de cadascuna per poder identificar-les quan us les trobeu.
3. En el conte es parla d'un viatge migratori, també migren alguns ocells... i també ho fem els humans. Podeu aprofitar el conte per parlar sobre tot allò que acompanya una migració i tot allò que fa la vida més fàcil a les persones immigrades.
Trobareu més informació i propostes a la pàgina web de Gencat i en aquest vídeo:
Autonomia emocional:en aquest conte s’hi veuen reflectides diferents competències presents en l’autonomia emocional, com són l'automotivació la responsabilitat o l'esperit crític.
Competència Social: l'empatia i el comportament prosocial ens empenyen a dur a terme accions en favor dels altres, fins i tot, si són animals.
Habilitats per a la vida i el benestar: també ens permet treballar competències com saber fixar objectius adaptatius, la presa de decisions i, especialment, tot allò que té a veure amb una ciutadania activa, participativa, crítica, responsable i compromesa.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada