Recursos per treballar a l'aula a partir de 6 contes d'Educació Emocional enfocats en la sostenibilitat, escrits per Júlia Prunés, per la 44a Edició del Concurs BBVA de Dibuix Escolar, organitzat per Fundació d'Antigues Caixes Catalanes.
De cop i volta, l’aigua deixa de córrer pel riu Tivolet i tampoc en surt de la font ni de les aixetes. Algú ha construït una presa i ha deixat el Tivolet ben sec. Es pot comprar un riu, i vendre la seva aigua?
Un conte per treballar ODS 6: Garantir la disponibilitat i una gestió sostenible de l'aigua, i el sanejament per a totes les persones.
PROPOSTA:
1. Conèixer els diferents camins que segueix l'aigua fins a arribar a les nostres aixetes i tots els usos que se'n fa (industrials, agraris, domèstics, etc.) fa més fàcil que tinguem cura de no malgastar-la. Per això, us convidem a investigar una mica més sobre els sistemes de captació, l'origen de l'aigua que bevem, els efectes col·laterals de la construcció de preses...
2. També podeu fer un càlcul de l'aigua que es consumeix a casa i els seus diferents usos:
- Quants gots d'aigua bevem en un dia? I això, quants litres són al llarg d'una setmana, d'un mes, d'un any?
- Quants litres d'aigua utilitza la teva família per cuinar? (per netejar els aliments, bullir-los, etc)
- Quants litres d'aigua utilitza la teva família per netejar? (rentavaixelles, rentadora, per fregar, etc)
- Quanta aigua utilitzeu per rentar-vos? (les mans, la dutxa, banyera...)
Un cop fet els càlculs, podeu fer un mural amb els diferents usos domèstics i el seu consum. Valoreu si teniu manera de reduir-ne el consum i preneu el compromís de fer-ho.
Trobareu més informació i propostes a la pàgina web de Gencat i en aquest vídeo:
Autonomia emocional:en aquest conte s’hi veuen reflectides diferents competències presents en l’autonomia emocional, com són l'automotivació la responsabilitat o l'esperit crític.
Competència Social: l'ús sostenible de l'aigua és responsabilitat de tothom, i per això cal desenvolupar un comportament prosocial i de cooperació.
Habilitats per a la vida i el benestar: també ens permet treballar competències com saber fixar objectius adaptatius, la presa de decisions i, especialment, tot allò que té a veure amb una ciutadania activa, participativa, crítica, responsable i compromesa.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada