"Les emocions i els sentiments són l'expressió autèntica de qui som, el llenguatge universal que ha de ser honrat."
Judith Wright
Aquest curs, la Clàudia serà la tutora de la classe 3r B-Pedraforca. És nova a l’escola i és el seu primer dia, està nerviosa i molt il·lusionada, troba a faltar als seus companys i companyes de l'escola on treballava el curs passat i també, als nens i a les nenes que tenia a la seva classe...
Aquest curs, la Clàudia serà la tutora de la classe 3r B-Pedraforca. És nova a l’escola i és el seu primer dia, està nerviosa i molt il·lusionada, troba a faltar als seus companys i companyes de l'escola on treballava el curs passat i també, als nens i a les nenes que tenia a la seva classe...
Gràcies
a una original presentació, els seus nou alumnes comparteixen, les
emocions que porten, aquell dia, a les seves motxilles, que són força semblants: il·lusió, enyorança, tristesa i
fins i tot, una mica de por.
Competències emocionals que es treballen en aquest conte:
· Consciència i regulació emocionals: les emocions estan presents en el nostre dia a dia i ens acompanyen en tot allò que fem, és important identificar-les i acceptar-les, com en el conte, les carreguem dins la nostra motxilla sense adonar-nos-en, prendre'n consciència de tant en tant, és un bon exercici. Posar nom a l'emoció és el primer pas per poder-les regular. En el conte hi trobem diferents estratègies d'afrontament i la capacitat d'alguns de generar emocions positives en els altres.
· Competència social: la mestra i els alumnes del conte, comparteixen les seves emocions i sentiments, i ho fan des del respecte i l'escolta activa.
El
podreu trobar al llibre "L'antena del Miquel i altres contes per sentir
i per pensar", de la col·lecció de "Contes per sentir i per pensar"
publicats per LluNNa Edicions.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada