En Pere no sap què és la por i per això creu que no en té, fins que un matí, de camí cap a l'escola, un cotxe està a punt d'atropellar-lo a ell i a la Bruna, la seva germana. Gràcies a l'ensurt, pren consciència de tot el què passa dins el seu cos quan té por i pot posar-li nom.
Un conte sobre la por.
Competències emocionals que es treballen en aquest conte:
Consciència i regulació emocional: un ensurt permet a en Pere, prendre consciència d'una emoció que no tenia identificada, la pot sentir en el cos i adonar-se de la seva reacció, amb l'ajuda del seu avi i la seva germana, pot posar-li nom i així, regular-la.
En Pere, també presenta algunes característiques pròpies de la Síndrome d'Asperger, com la rigidesa en mantenir certes rutines o també, de la literalitat amb què expressen o entenen segons quins comentaris. A les persones amb aquesta síndrome, els pot ser costós identificar les emocions, tant les pròpies com les dels altres, i per tant, desenvolupar certs graus d'empatia.
En el conte, també es fa èmfasi en la valentia com la capacitat d'enfrontar la por i no el fet de no tenir-ne. La por, com totes les altres emocions, té la seva funció i per tant, és necessari i bo tenir-ne quan convé.
En el aquest petit dossier
hi trobareu més informació sobre les competències que es treballen en
el conte i alguna activitat per fer a l'aula. Esperem que us sigui
d'utilitat!
Podeu descarregar aquest conte i els altres del concurs, a la web de la Fundació Antigues Caixes Catalanes.
Recursos per treballar a l'aula a partir de 6 contes d'Educació Emocional enfocats en la sostenibilitat, escrits per Júlia Prunés, per la 44a Edició del Concurs BBVA de Dibuix Escolar, organitzat per Fundació d'Antigues Caixes Catalanes.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada