Recursos per treballar a l'aula a partir de 6 contes d'Educació Emocional enfocats en la sostenibilitat, escrits per Júlia Prunés, per la 44a Edició del Concurs BBVA de Dibuix Escolar, organitzat per Fundació d'Antigues Caixes Catalanes.
Com cada any, les papallones Monarca arriben a Mèxic després d’un llarg viatge migratori. Allà les esperen la Nanabi i la seva neta Chala, que fa amistat amb una papallona molt especial.
Un conte per treballar l’ODS15: Protegir, restaurar i promoure l'ús sostenible dels ecosistemes terrestres; gestionar els boscos de manera sostenible; combatre la desertificació, aturar i revertir la degradació del sòl, i aturar la pèrdua de la diversitat.
PROPOSTES:
1. El cicle vital de les papallones Monarca és prou interessant per investigar una mica, encara que només sigui com a introducció per poder entendre el perquè del seu viatge migratori. Un cop les conegueu una mica millor podeu anar una mica més enllà i buscar resposta a les següents preguntes:
- Com els afecta el canvi climàtic a les papallones Monarca?
- De quina manera les perjudiquem, els humans?
- Dibuixeu en un mapa mundi els diferents recorreguts que fan, tant d'anada com de tornada.
- Què passaria si un any, les papallones Monarca, no poguessin fer el seu viatge?
- Què fan alguns països per ajudar-les?
2. També podeu fer un mural amb dibuixos o fotografies de les diferents papallones que tenim en el nostre país i podeu investigar com són les erugues de cadascuna per poder identificar-les quan us les trobeu.
3. En el conte es parla d'un viatge migratori, també migren alguns ocells... i també ho fem els humans. Podeu aprofitar el conte per parlar sobre tot allò que acompanya una migració i tot allò que fa la vida més fàcil a les persones immigrades.
Trobareu més informació i propostes a la pàgina web de Gencat i en aquest vídeo:
Autonomia emocional:en aquest conte s’hi veuen reflectides diferents competències presents en l’autonomia emocional, com són l'automotivació la responsabilitat o l'esperit crític.
Competència Social: l'empatia i el comportament prosocial ens empenyen a dur a terme accions en favor dels altres, fins i tot, si són animals.
Habilitats per a la vida i el benestar: també ens permet treballar competències com saber fixar objectius adaptatius, la presa de decisions i, especialment, tot allò que té a veure amb una ciutadania activa, participativa, crítica, responsable i compromesa.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada