L'aerogenerador que han plantat dalt del turó, es creu el més important del món perquè és el primer que no pertany a una empresa energètica, sinó a la gent d'un poble, i això el fa especial. Un bon dia, els molins de vent del seu voltant li fan saber que, tot i que és únic, no és l'únic, de fet, una mica com tothom.
Un conte sobre energia eòlica i sobirania energètica que convida a treballar l'ODS7 d'energia neta i assequible, el sentiment de pertinença i la supèrbia.
El conte està inspirat en un projecte molt interessant del qual n'hi ha un documental on s'explica la història de l'us d'energia eòlica i l'origen dels molins de vent, que pots veure aquí.
PROPOSTES PER FER A L'AULA:Coneguem l'energia eòlica:
Els molins de vent poden tenir formes i funcions diverses: moldre farina, produir oli, bombar aigua… En podeu fer un mural o un catàleg en grups.
Fem un molinet:
Cada infant construeix i decora el seu molinet de vent.
- Observeu com funciona bufant des de diferents angles.
- Proveu-lo en espais i moments diversos del dia.
- Experimenteu: què passa si afegiu pes a una sola aspa, o si canvieu la mida de les pales?
El conte, a part de parlar-nos de molins i d'energia eòlica, també tracta
Cercle de paraula:
Ser únic o única, no implica ser l'únic o la única, ni ser millor que els altres. Això és el que descobreix l'aerogenerador del conte.
Partint d'aquesta conclusió, pots fer un cercle de paraula amb el teu alumnat per parlar-ne:
- Seieu en cercle.
- Escolliu un objecte per parlar i explica el funcionament:
- Només podrà parlar qui tingui l'objecte a les mans.
- L'objecte no ens obliga a parlar, si no tenim res a dir el passem al següent.
- La resta del grup escolta en silenci, atenció i respecte.
- Feu dues rondes de paraula fent circular l'objecte per parlar en el sentit de les agulles del rellotge perquè pugui parlar tothom (les persones adultes també).
- Què em fa únic o única?
- I què em fa sentir part del grup?
- Feu una tercera ronda per si algú vol afegir-hi alguna cosa.
En aquest vídeo es parla de l'ODS7 i es proposa una activitat per analitzar el consum d'energia que es consumeix i com aprendre a estalviar-la:
Podeu descarregar aquest conte i els altres del concurs de la seva web a la Fundació Antigues Caixes Catalanes.

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada